דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קניית דירה - רכישת דירה 

מאת    [ 15/02/2010 ]

מילים במאמר: 689   [ נצפה 3344 פעמים ]

קניית דירה

 

קניית דירה היא לא עסק פשוט ואפילו מסובך. בשביל רובנו, רכישת דירה או מכירת דירה היא העסקה הגדולה ביותר מבחינה כלכלית שנעשה בימי חיינו. העולם הזה של מסחר בנדל"ן הוא עולם עצום, גדול ומסובך. לא נתיימר להבהיר כאן את כולו, אבל בהחלט ננסה לתת לכם קצת מידע שיעזור לכם, כשתתחילו בתהליך של קניית דירה.

 

התקציב שלנו לקניית דירה

 

הדבר החשוב ביותר בבואנו לקנות דירה הוא להחליט מראש על התקציב שלנו. השוק מלא וגדוש באלפי דירות בכל קשת המחירים וההיצע הוא עצום. עלינו להחליט מהו התקציב שלנו ולדבוק בו. אם ידוע לנו כי נצטרך לקחת משכנתא על מנת לרכוש את הנכס כדאי שנלך מראש לנציג בנק למשכנתאות שייתן לנו אישור עקרוני על הסכום שאותו אנו מתכוונים לבקש. כך, נדע בדיוק כמה כסף יש לנו ונמנע מעגמת נפש ומאכזבה במקרה בו נבחר בדירה שידנו אינה משגת.

 

ישנן מספר דרכים למימון דירה חדשה. הדרך הראשונה היא כמובן לקיחת משכנתא כפי שכבר הוזכר בפסקה הקודמת. הדרך השנייה היא פשוט להשתמש בכסף הנמצא בחשבון הבנק שלנו (או של אמא ואבא) ולרכוש באמצעותו את דירת חלומותינו. הדרך השלישית היא מכירת דירה שכבר נמצאת בבעלותנו ולהשתמש בכסף הזה בכדי לממן קניית דירה חדשה.

 

רכישת דירה היא העסקה הגדולה ביותר שנעשה.

 

למכור לפני שקונים

 

כדאי לציין כאן שבמקרה כזה, רצוי שתסיימו קודם עם תהליך המכירה של הדירה הקיימת ורק אז תיגשו לקנות את החדשה. חשבו על מצב שבו מצאתם לכם דירה שאתם רוצים, הגשתם הצעת מחיר, המוכר קיבל אותה ועכשיו אתם אומרים לו שרק יחכה איזה חודש חודשיים עד שתמכרו את הדירה שלכם כדי שתוכלו לשלם לו. מיותר לציין שבמצב כזה, בית חלומותיכם פשוט יימכר לקונה אחר.

 

קניית דירה באינטרנט

 

חיפוש דירה יכול להיות תהליך מייגע ויש שני ערוצים עיקריים באמצעותם תוכלו להתקרב אל סופו: חיפוש נכסים בלוחות העיתונים ובאינטרנט הם מקור בלתי נדלה לנכסים למכירה. כיום, עם מהפיכת המידע האינטרנטית, עסקאות קניית דירה ומכירת דירה רבות מתבצעות דרכו. ערוץ נוסף שתוכלו להיעזר בו הוא סוכני הנדל"ן. סוכן טוב יכיר את האזור בו אתם מחפשים על בוריו ויוכל לתת לכם שירות שיחסוך לכם זמן רב וכסף רב.

 

תקציב לקניית דירה- לא מה שחשבתם

 

שימו לב שכאשר אתם נגשים לקנות דירה, הסכום עליו סגרתם עם בעל הבית אינו הסכום שאותו תשלמו בסופו של דבר אלא רחוק מכך. רצוי שתזכרו כי קודם כל יש מס רכישה החל על קניית כל דירה. בנוסף לכך כנראה שתשתמשו בשירותיו של עורך דין שלוקח בממוצע חצי אחוז מערך העסקה. כמו כן, אם השתמשתם בשירותי תיווך, תצטרכו לשלם גם למתווך על עבודתו. בנוסף לכל אלה סביר להניח שתרצו לשפץ פה ושם, ככה שכדאי להשאיר קצת כסף בצד.

 

ידע שווה הרבה כסף בכל הנוגע לקניית דירה

 

כפי שוודאי הבנתם, קניית דירה זה עסק מסובך. סביר להניח שאם זו הפעם הראשונה שאתם עושים זאת, רצוי שתפנו אל בעל מקצוע כמו סוכן נדל"ן- גם אם זה רק להתייעצות. אספו כמה שיותר מידע מכל מי שמוכן לתת לכם אותו, כי כאשר בסופו של דבר תמצאו את הדירה בה חשקה נפשכם, המידע הזה יהיה שווה לכם הרבה כסף במשא ומתן. ועכשיו, אחרי שהבהרנו מספר נושאים עיקריים בנושא קניית דירה- נותר רק לאחל לכם בהצלחה.

 

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב